Selgusid Kommunikatsioonitegu 2018 võitjad

Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit kuulutas välja 19. korda toimunud Kommunikatsioonitegu konkursi võitjad.

Viimase aasta parim erasektori kommunikatsiooniprojekt oli Omniva Postkastitalgud, kolmanda sektori parim oli Maailmakoristuspäev ning avaliku sektori projektiks oli 100 000 geenidoonori kampaania. Lisaks anti välja kaks eriauhinda: juubeliaasta parim kommunikatsiooniprojekt oli Tallink Grupi kingitus Eesti Vabariigi 100. sünnipäevaks ning aasta innustaja oli EV100 korraldustoimkond projektiga „Sajaga edasi, Eesti!“.

Konkursi žürii esimehe, Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liidu juhatuse liikme ning kommunikatsioonibüroo KPMS vanempartneri Margus Metsa sõnul esitati töid konkursile tänavu 20. Tase oli valdavalt hea ning kõik konkursi finaalis võistlesid omavahel tosin tööd, mis olid vaieldamatult väga tugevad. “Aastale 2018  jättis oma positiivse hiigeljälje väga hästi õnnestunud EV100 kommunikatsiooniplatvorm.  Selle projekti raames paljude Eesti avaliku- ja erasektori organisatsioonide poolt tehtud vahvad teod ja nende kommunikeerimise kvaliteet kajastub ka žürii poolt jagatud preemiates,” lisas Margus Mets.

Kommunikatsioonitegu 2018 laureaatide ühise tugeva joonena tõi žürii esimees Margus Mets esile, et lisaks innustavale ja kõrgetasemeliselt teostatud kommunikatsioonitegevusele saavutasid nad oma sihtrühmades reaalse käitumisliku muutuse.  “Õigel ajal õiges kohas õigete inimesteni jõudnud õige sõnum pani inimesi nii Eestis kui mujal maailmas kommunikaatori soovitud viisil tegutsema nii omaette kui üheskoos – mis saaks olla veel parem mõõdupuu oskuslikult planeeritud ja õnnestunud teavitusetegevusele.”

Need projektid pälvisid Kommunikatsioonitegu 2018 auhinna

Avaliku sektori parim kampaania:

POSTKASTITALGUD (Omniva)

Projekt oli osa EV100 kingitustest Eestile: nägus avalik ruum ja rahvusliku kultuuripärandi toomine igapäevaellu. Uue ja korraliku postkasti sai 2030 majapidamist ning talgupäeval jagasid talgulised oma tegemisi Instagramis, Facebookis ja Youtube´is ning siiani saavad kihelkonnavärvides postkastid märkimisväärset tähelepanu nii meedias kui sotsiaalmeedias, rääkimata pilkude püüdmisest igapäevaelus. Ja last, but not least: üksikute postkastide asendamisest grupikastidega suurenes kanderingide efektiivsus ja postikande kiirus.

Kolmanda sektori parim kampaania

MAAILMAKORISTUSPÄEV 2018 (Maailmakoristuspäev/Agenda PR/Zavod BBDO)

Maailma ajaloo üks suurim kodanikualgatus, alguse saanud ja juhitud Eestist. See oli ellu kutsutud suure kommunikatsiooniprojektina, mille eesmärk oli juhtida tähelepanu ülemaailmsele prügiprobleemile ja kutsuda ühel ja samal päeval maakera puhtamaks koristama korraga vähemalt 150 riiki. Eesmärk ületati – koristuspäevast võttis osa 17,8 miljonit inimest 157 riigist. Kokku koguti hinnanguliselt vähemalt 88 500 tonni prügi, kõige rohkem plastikut ja klaasi. Meedia ja sotsiaalmeedia kajastusi oli 33 400, kogu reach 113,8 miljardit. Twitteri märkimisi 2,5 miljonit sealjuures reach 15 miljonit. Eestis oli kajastuste arv 7.-23. septembril 345.

Avaliku sektori parim kampaania

KINGIME EESTILE JUUBELIKS 100 000 UUT GEENIDOONORIT (Tervise Arengu Instituut/Eesti Geenivaramu)

Eesti Vabariigi juubeliaastal seisid Geenivaramu ja Tervise Arengu Instituut silmitsi väljakutsega kaasata vähem kui aastaga geenipanka 100 000 eestimaalase andmed. Arvestades, et mujal maailmas pole midagi taolist nii lühikese aja jooksul varem tehtud ja aega planeerimiseks ning kõikide vajalike süsteemide ettevalmistamiseks praktiliselt polnud, võis seda nimetada pea võimatuks ettevõtmiseks. Kampaaniaga saavutati enam kui 600 kajastust Eesti kohalikus meedias. Ületati rahvusvaheline uudiskünnis – projekti kajastasid näiteks New Scientist, Daily Mail,  Guardian, The Independent. Valmisid dokumentaalfilmid ja teleuudised Hollandi rahvustelevisioonis, Soome TV3-s, Rootsi ja Läti TV-s. Aasta lõpuks koguti 105 000 geeniproovi ning Vabariigi Valitsus otsustas projektiga jätkata, eraldades vahendeid veel 50 000 geenidoonori kaasamiseks 2019. aastal ja taotledes Euroopa Regionaalarengu Fondist vahendeid geeniinfo meditsiinis kättesaadavaks tegemiseks vajalike IT-süsteemide väljaarendamiseks.

Aasta innustaja eriauhind 

EV100 PROJEKT „SAJAGA EDASI, EESTI!“ (EV100 korraldustoimkond, Riigikantselei)

Eesti Vabariik 100. sünnipäevale pani ilusa punkti üle-eestiline EV100 juubeliaasta lõpupidu „Sajaga edasi, Eesti!“, mis toimus 31. detsembril 2018 samaaegselt 16 linnas üle Eesti. Kokku osales üritusel hinnanguliselt 69 000 inimest, sellele ehitas oma aastavahetuse saateprogrammi ka Eesti Televisioon. Üritus muutis ettekujutust sellest, kuidas võiks avalikus ruumis ühiselt aastavahetusi tähistada. Kõikides linnades toimus korraldatud programm, kaasatud parimad artistid alates Jarek Kasarist kuni 2QuickStartini, presidendi aastavahetuse läkituse ühine kuulamine ja aegade suurim hümni ühislaulmine.

Juubeliaasta kommunikatsiooni eriauhind

TALLINK GRUPI KINGITUS EESTI VABARIIGILE 100. SÜNNIPÄEVAKS (Tallink Grupp)

Hoidsime Eesti Vabariigi 100. sünnipäevaks tehtava kingituse ideed korraldada Eesti hümni maailma esmaettekanne laeva udupasunatel saladusena kuni 24. veebruarini. Eelneval päeval tegime Tallinna Sadamas udupasunate peaproovi, levitasime pressiteadet peaproovi ja põneva sünnipäevakingituse ettevalmistuse kohta ja andsime eksklusiivse intervjuu ja ligipääsu kingitusele ERR saatele Ringvaade, mis oli eetris sünnipäeva eelõhtul, kuid milles samuti säilitasime tegeliku kingituse salapära. 24. veebruariks valmistasime koostöös videopartneriga ette kingituse video, mida levitasime sotsiaalmeedias, online uudisteportaalidele ja telekanalitele 24. veebruari pärastlõunal. Lisaks kajastas kingitust 24. veebruari hommikul kell 10.00 otse-eetris Postimehe veebis koostöös ERR-ga. Tulemuseks oli  meediakajastus kõigis Eesti peamistes meediakanalites. Lisaks Tallinki enda ametlikule videole, mis on tänaseks Tallinki üks populaarsemaid Facebooki postitusi läbi aegade, levisid sotsiaalmeedias orgaaniliselt inimeste enda filmitud videod, mille ulatus ületab sadu tuhandeid vaatajaid. Tallinki kingitus oli ainus erasektori ettevõtte sündmus, mida kajastati 24. veebruaril 2018 ERR-i peamistes õhtustes Aktuaalse Kaamera uudistes lisaks olulistele riiklikele päevasündmustele ning videot näidati  täispikkuses vahetult pärast Vabariigi Presidendi piduliku sündmuse otseülekande lõppu ERR-is.

KONKURSIST

Kommunikatsioonitegu konkurssi korraldab EPRA alates 2000. aastast eesmärgiga selgitada välja aasta parimad kommunikatsioonivaldkonnaprojektid ja kampaaniad ning tunnustada seeläbi nende tegijaid.

Käesoleva aastal hindas Kommunikatsioonitegu 2018 konkursil osalejaid žürii koosseisus Margus Mets (žürii esimees), Aive Hiiepuu, Aune Past, Aleksandra Moorast, Annela Laaneots, Lauri Linnamäe, Liina Liiv, Inga Bowden, Evelin Allas, Kaja Sepp, Krista Must. Žürii hindab konkursil osalevate tööde puhul nende eesmärgipärast tulemuslikkust, leidlikkust, lahenduse uudsust Eestis, mõju kommunikatsioonisektorile ning vastavus suhtekorralduse headele tavadele.

EPRA ehk Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit on 1996. aastal asutatud erialaliit, mis koondab ainsa organisatsioonina Eestis kommunikatsioonivaldkonnas töötavaid inimesi. EPRAsse kuulub üle 100 kommunikatsioonivaldkonnas töötava inimese avalikust sektorist, äriettevõtetest, mittetulundusorganisatsioonidest ning kommunikatsioonifirmadest. Liit korraldab kommunikatsioonieriala sisest infovahetust ja üritusi ning aitab kaasa eriala populariseerimisele ja professionaalsuse tõstmisele. EPRA on rahvusvahelise erialaorganisatsiooni Global Alliance for Public Relations and Communication Management ning Eesti Vabaühenduste Liidu liige.

About the Author

You may also like these